Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek – összefoglaló

A http://strefa.hu címen elérhető webáruházat a STREFA s.r.o. gazdasági társaság üzemelteti, székhelye: V Aleji 151, 541 01 Trutnov, cégjegyzékszám: 28780965, bejegyezve a Hradec Králové-i Kerületi Bíróság cégjegyzékébe, C szakasz, 26930-as betét, adószám: CZ28780965. Elérhetőségeink: e-mail – support@strefa.hu, telefon – +36 144 518 13.

Amint elküldi rendelését a webáruházon keresztül, létrejön a szerződés. A rendelés elfogadását és a szerződés megkötését e-mailben visszaigazoljuk.

A fizetést a szerződéskötéstől számított 5 napon belül kell teljesíteni, vagy később – a választott fizetési módtól függően.

Fogyasztóként Ön bármikor elállhat a szerződéstől – legkésőbb 14 napon belül az áru átvételének napjától számítva. Azokról a szerződésekről, amelyek esetében az elállás nem lehetséges, a teljes ÁSZF-ben talál bővebb tájékoztatást. Mi is elállhatunk a szerződéstől bármikor – egészen addig, amíg Ön át nem veszi az árut. Elállás esetén a terméket (valamint az esetlegesen kapott ajándékokat és bónuszokat) saját költségén köteles 14 napon belül visszaküldeni. A vételárat 14 napon belül visszatérítjük – de nem előbb, mint ahogy az áru visszaérkezik, vagy igazolást kapunk a feladásról.

Ha a webáruházban fizikai terméket rendel, adásvételi szerződés jön létre.

A termék tulajdonjogát az átvételkor szerzi meg, de csak akkor, ha a teljes vételárat már kifizette. Amennyiben Ön fogyasztó, és sérült árut kap, haladéktalanul értesítsen minket. Ha az átvételkor veszi észre a sérülést, jelezze azt a futárszolgálatnak is. Ha Ön vállalkozó, a szállítással kapcsolatos károkat a fuvarozóval rendezze.

Fogyasztóként a termék átvételétől számított 2 évig jogosult reklamálni az esetlegesen jelentkező hibákat. Vállalkozóként a károk átszállásának pillanatában meglévő hibákat 6 hónapon belül, rejtett hibákat pedig 2 éven belül lehet reklamálni. A reklamáció pontos menetéről és az Ön jogairól bővebben az ÁSZF tartalmaz információt.

Általános rendelkezések

1.1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) szabályozzák a köztünk mint kereskedő és ön mint vásárló között az internetes áruházon keresztül létrejövő szerződések megkötését, valamint a szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket. Az ÁSZF tartalmazza a törvény által előírt információkat is. A személyes adatok kezeléséről külön dokumentumban talál információkat a weboldalunkon. Az ÁSZF 2025. június 13-án lép hatályba.

1.2. Használt fogalmak

Ebben a dokumentumban a következő kifejezéseket használjuk:

1.2.1. Mi

A kereskedő – STREFA s.r.o. társaság, székhelye: V Aleji 151, 541 01 Trutnov, cégjegyzékszám: 28780965, bejegyezve a Hradec Králové-i Kerületi Bíróság cégjegyzékébe, C részleg, 26930-as betétlap, adószám: CZ28780965.

1.2.2. Ön

A vásárló, vagyis a másik szerződő fél, amely lehet:

  • 1.2.2.1. Fogyasztó, aki nem gazdasági tevékenysége vagy hivatásának gyakorlása keretében jár el,

  • 1.2.2.2. Vállalkozó, aki gazdasági tevékenysége vagy hivatásának gyakorlása során jár el.

1.2.3. Webáruház

Online felületünk a http://strefa.hu címen, ahol megtekintheti kínálatunkat, és megrendelheti termékeinket.

1.2.4. E-mail

Elektronikus levél, amelyen keresztül kapcsolatba léphet velünk a support@strefa.hu címen.

1.2.5. Telefon

Kapcsolatfelvételre szolgáló eszköz: +36 144 518 13.

1.2.6. Szerződés

Ez alatt adásvételi szerződést értünk.

1.3. Az ÁSZF és a szerződés viszonya

Az ÁSZF minden szerződés elválaszthatatlan részét képezi. A szerződés egyedi rendelkezései elsőbbséget élveznek az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.

1.4. A szerződés és az ÁSZF viszonya a jogszabályokhoz

Az ÁSZF-ben vagy a szerződésben nem szabályozott jogviszonyokra a Cseh Köztársaság jogszabályai, különösen a 89/2012. sz. Polgári Törvénykönyv és a 634/1992. sz. Fogyasztóvédelmi törvény irányadó, összhangban az Európai Unió szabályaival, például a 2011/83/EU irányelv (a fogyasztók jogairól) és a 2000/31/EK irányelv (az elektronikus kereskedelemről). Jogszabály és szerződés eltérése esetén – ha az adott kérdés nem módosítható – a jogszabály rendelkezése az irányadó.

1.5. Részleges érvénytelenség

Amennyiben az ÁSZF vagy a szerződés valamely rendelkezése érvénytelenné vagy hatálytalanná válik, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét és hatályát.

1.6. Nemzetközi elem jelenléte

Nemzetközi elem esetén jogviszonyainkra a cseh jog az irányadó. Az esetleges vitás kérdésekben a cseh bíróságok illetékesek. Az ENSZ áruk nemzetközi adásvételéről szóló egyezményének (Bécsi Egyezmény) alkalmazása kizárt.

1.7. Panaszkezelési lehetőségek

Esetleges panaszát vagy vitás ügyét az alábbi módokon kezelheti:

  • 1.7.1. peren kívül a Cseh Kereskedelmi Felügyeletnél (adr.coi.cz) vagy az Európai Bizottság online vitarendezési platformján keresztül (ec.europa.eu/consumers/odr),

  • 1.7.2. e-mailben: support@strefa.hu,

  • 1.7.3. telefonon: +36 144 518 13.

1.8. Felügyeleti szervek

Tevékenységünket a Cseh Köztársaság hatóságai felügyelik, akikhez az illetékességükre vonatkozó jogszabályok szerint fordulhat panasszal:

  • 1.8.1. Cseh Kereskedelmi Felügyelet,

  • 1.8.2. Vállalkozási hivatalok,

  • 1.8.3. Személyes Adatvédelmi Hatóság,

  • 1.8.4. Állami Állategészségügyi Szolgálat.

Áruk megrendelése és szerződéskötés

2.1. Áruk megrendelése

A webáruházunkban található árucikkek megrendelése úgy történik, hogy elfogadja az ajánlatunkat a szerződés megkötésére, amelyet az áru webáruházban való megjelenítése jelent, az alábbi módon:

  • 2.1.1. a webáruházon keresztül.

Ajánlatunk kiegészítéssel vagy eltéréssel történő elfogadása nem megengedett, és az ön részéről ellenajánlatnak minősül.

2.2. Megrendelés interneten keresztül

A webáruházon keresztüli megrendelés során kiválasztja a kívánt mennyiségű, minőségű és kivitelű terméket, beteszi a virtuális kosárba, megadja a szükséges adatokat, kiválasztja a szállítási és fizetési módot, majd a „Vásárlás“ gombra kattintva elküldi a megrendelést, amellyel létrejön a szerződés. A megrendelés elküldése előtt lehetősége lesz az adatok ellenőrzésére és szükség szerinti módosítására.

2.3. A megrendelés visszaigazolása

A megrendelés sikeres beérkezését és a szerződés megkötését e-mailben igazoljuk vissza az ön e-mail-címére. A visszaigazoló üzenet tartalmazza:

  • 2.3.1. a szerződés megkötésének és tartalmának visszaigazolását,

  • 2.3.2. az általános szerződési feltételeinket, amelyek tartalmazzák a jogszabályok által előírt tájékoztatást is.

Ha a megrendelés hiányos vagy hibás, felszólítjuk annak kiegészítésére, vagy tájékoztatjuk a szerződéskötés lehetetlenségéről.

2.4. A szerződés nyelve és megőrzése

A szerződések magyar nyelven jönnek létre. A megkötött szerződéseket tároljuk, és azokhoz a webáruházon keresztül lehet hozzáférni.

Megkötött szerződések és azok tartalma

3.1. A szerződés módosítása és megszüntetése

A megkötött szerződések egyoldalúan nem módosíthatók és nem szüntethetők meg; ez kizárólag kölcsönös megállapodás alapján, illetve jogszabály vagy az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint lehetséges.

3.2. Az adásvételi szerződés tartalma

Az adásvételi szerződés alapján kötelesek vagyunk az ön által megrendelt árut a megállapodás szerint kiszállítani, valamint az esetlegesen megrendelt szolgáltatásokat nyújtani. Ön köteles az árut átvenni és a teljes árat megfizetni, amely az áru vételárából, a fizetés díjából, a szállítás költségéből és az esetleges további megrendelt szolgáltatások árából áll össze.

3.3. Szellemi tulajdonjogok védelme

Ha a szerződés alapján olyan árut szállítunk önnek, amely szellemi tulajdonjoggal védett (pl. szerzői művek, védjegyek, ipari minták, szabadalmak, használati minták), a szerződés nem tartalmaz felhasználási engedélyt ezen jogok gyakorlására. Szerzői jog által védett termékeket magánszemélyként csak saját célra, jogi személyként kizárólag belső használatra használhatja. A termékeket különösen nem másolhatja, nem értékesítheti tovább, nem adhatja bérbe és nem teheti elérhetővé harmadik fél számára.

3.4. Kedvezmények és akciók

Ha másként nincs meghatározva, az egyes kedvezmények és promóciós előnyök nem kombinálhatók.

3.5. Ajándékok és bónuszok

Ha a szerződés keretében ajándékot vagy bónuszt kapott, az ajándékozási szerződés alapján történik, ezért ezek hibáiért nem vállalunk felelősséget. Az ajándékozási szerződés fennállása a fő szerződés fennállásától függ, és felbontó feltétellel jön létre arra az esetre, ha a fő szerződés megszűnik.

3.6. Kedvezménykuponok és ajándékutalványok

A kedvezménykuponok és ajándékutalványok az előre meghatározott feltételek szerint válthatók be, vagy a kuponon/utalványon feltüntetett feltételek alapján. Hacsak másként nincs megadva, kizárólag nálunk használhatók fel. A kuponok érvényessége az akció visszavonásáig vagy lezárásáig tart, míg az ajándékutalványok az azok kiállításától számított egy évig érvényesek.

Fizetési feltételek

4.1. Fizetési módok

A teljes vételár kifizetése a webáruházunk megfelelő oldalán feltüntetett módokon történhet.

4.2. Fizetési határidő

A teljes árat köteles megfizetni a kiszállítást megelőzően, az átvételkor vagy később – a megállapodás szerinti fizetési módnak megfelelően. Amennyiben a teljes ár megfizetése a kiszállítás előtt esedékes, azt a szerződés megkötésétől számított 5 napon belül köteles megfizetni. Ha a fizetés fizetési szolgáltató közreműködésével történik, a fizetés akkor tekintendő teljesítettnek, amikor az összeg jóváírásra kerül a mi számlánkon a fizetési szolgáltatónál.

4.3. Hitel útján történő fizetés

Ha a teljes ár kiegyenlítése hitel vagy egyéb pénzügyi termék útján történik – pénzügyi szolgáltatóval kötött szerződés alapján – a jogviszonyra a pénzügyi szolgáltató szerződési feltételei is irányadók.

4.4. Elektronikus számlázás

Hozzájárul, hogy a számlát (adózási bizonylatot) elektronikus formában állítsuk ki, és elküldjük az ön által a megrendelés során megadott e-mail-címre.

Szállítási feltételek

5.1. Szállítási módok

A rendelkezésre álló szállítási módokat webáruházunk megfelelő oldalán találja meg.

5.2. Szállítási korlátozások

Termékeinket kizárólag az alábbi országokba szállítjuk:

  • Szlovákia, Lengyelország, Németország, Ausztria, Belgium, Luxemburg, Hollandia, Horvátország, Románia, Magyarország, Szlovénia, Bulgária, Franciaország, Finnország, Észtország, Lettország, Litvánia, Dánia, Spanyolország, Portugália, Írország, Görögország, Olaszország, Svédország, Csehország.

5.3. Tulajdonjog átszállása

A megrendelt termék tulajdonjoga akkor száll át önre, amikor átveszi azt – de nem előbb, mint a teljes vételár kifizetésekor.

5.4. Szállítási határidő

A szállítási határidő a szerződés megkötésének napjától kezdődik. Ha ön fogyasztó, és nincs külön megállapodás a szállítási határidőről, a terméket indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a szerződéskötéstől számított 30 napon belül szállítjuk. Ha a teljes ár előre fizetendő, a szállítási határidő a fizetés beérkezésétől indul. A termék ebben az időtartamban kerül kiszállításra a megadott címre. Ha ön nem fogyasztó, és a szállítás fuvarozó közreműködésével történik, a terméket ebben az időszakban adjuk át a fuvarozónak.

5.5. Átvételi kötelezettség

A terméket köteles átvenni az egyeztetett időpontban és helyen, a választott szállítási mód szerint. Ha a szállítás fuvarozó által történik, az átvétel a kiszállításkor történik. Amennyiben nem veszi át a terméket, jogunk van elállni a szerződéstől, valamint követelni a szállítás költségeit, ha azok még nem kerültek kiegyenlítésre. Ismételt kiszállítás esetén jogosultak vagyunk felszámítani a kapcsolódó költségeket.

5.6. Személyazonosság ellenőrzése

Amennyiben a termék vételára előre lett kifizetve, fenntartjuk a jogot arra, hogy az átvételt személyazonosság igazolásához kössük.

5.7. Szállítás közbeni sérülés – fogyasztók

Fogyasztóként a kárveszély az átvétel időpontjában száll át önre. Ha a termék sérülten érkezik, kérjük, azonnal értesítsen bennünket:

  • e-mailben a megadott címre,

  • telefonon a megadott telefonszámon.

Ha a sérülést már az átvételkor észleli, köteles tájékoztatni minket és a fuvarozót is. Kérheti a csomag felbontását még az átvétel előtt, és ha a termék sérült, nem köteles azt átvenni.

5.8. Szállítás közbeni sérülés – vállalkozók

Ha ön nem minősül fogyasztónak, és a terméket fuvarozó szállítja, a kárveszély az áru fuvarozónak történő átadásakor száll át önre. Ezután bekövetkező károkért nem vállalunk felelősséget, és ezek nem mentesítik önt a fizetési és átvételi kötelezettség alól. Sérülés esetén köteles a kárt haladéktalanul a fuvarozónál reklamálni.

5.9. Csomagolás

Ha másként nem állapodtunk meg, a termék az áru jellegének megfelelő csomagolásban kerül kiszállításra, amely biztosítja annak megőrzését és védelmét.

Elállási jog

6.1. Általános információk az elállásról

A szerződéstől való elállással a szerződés a kezdetektől fogva megszűnik, és a felek kötelesek egymásnak visszaszolgáltatni mindent, amit annak alapján nyújtottak. Az elállás a kapcsolódó ajándékszerződést is megszünteti. Az elállási jog gyakorlására az Általános Szerződési Feltételekben vagy a jogszabályokban meghatározott feltételek mellett van lehetőség.

6.2. A mi elállási jogunk

Jogunk van a megkötött szerződéstől bármikor elállni a megkötés napjától egészen addig, amíg a terméket át nem veszi tőlünk, az alábbi okokból:

  • a megrendelt áru készlethiánya,

  • az áru átvételének elmulasztása,

  • a rendelési rendszer visszaélésszerű használata,

  • hibás adatok megadása a rendelés során,

  • a termék szokatlanul alacsony áron történő megrendelése, amely hibából vagy tévedésből származik,

  • egyéb különös figyelmet érdemlő okok.

6.3. Fogyasztó jog szerinti elállás

Ha Ön fogyasztó, joga van a szerződéstől elállni 14 napon belül, attól a naptól számítva, hogy:

  • átvette a terméket,

  • átvette az utolsó terméket, ha több tételt rendelt külön szállítással,

  • átvette az utolsó részt, ha a szállítás több részletben történik,

  • átvette az első szállítmányt, ha rendszeres szállításról van szó,

  • szerződéskötés történt más típusú szerződés esetén.

6.4. Az elállási jog alóli kivételek

Nem illeti meg Önt az elállási jog az alábbi szerződéseknél:

  • az Ön kérésére vagy igényei szerint gyártott vagy testre szabott áru szállítása,

  • zárt csomagolású áru szállítása, amelyet egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni, ha a csomagolást felbontották,

  • romlandó vagy rövid lejáratú termékek, illetve olyan termékek, amelyek természetüknél fogva más termékekkel elválaszthatatlanul keveredtek,

  • szolgáltatás teljes körű teljesítése után,

  • egyéb esetekben, ha azt a jogszabály kizárja.

6.5. Az elállás módja

Amennyiben jogosult az elállásra, azt egyoldalú jognyilatkozattal teheti meg, amelyet célszerűen:

  • az alábbi formanyomtatvány kitöltésével és elküldésével tehet meg: https://cdn.strefa.hu/data/user-content/dokumenty/odstoupeni-formular.pdf

    • postai úton a székhelyünkre,

    • e-mailben a support@strefa.hu címre,

  • telefonon a +36 144 518 13-as telefonszámon.

6.6. Határidő betartása

Fogyasztóként a határidőt akkor tartja be, ha az elállási nyilatkozatot legkésőbb az utolsó napon elküldi.

6.7. Termékvisszaküldés

Elállás esetén Ön köteles a terméket saját költségén visszaküldeni, lehetőleg azonnal, de legkésőbb 14 napon belül, lehetőleg:

  • postai úton a cég székhelyére.

A terméket sértetlenül, tisztán, használatlanul, teljes tartozékokkal, dokumentációval, lehetőleg eredeti csomagolásban kell visszaküldeni. Továbbá köteles visszaküldeni minden ajándékot vagy bónuszt is, amelyet a szerződés alapján kapott.

6.8. Pénzvisszatérítés

Amennyiben fogyasztóként eláll a szerződéstől, a befizetett összeget 14 napon belül visszatérítjük az elállás kézhezvételétől számítva – de legkorábban akkor, amikor a terméket visszakaptuk, vagy igazolta annak feladását. A szállítási díjat csak a legolcsóbb hasonló szállítási mód díjának megfelelő mértékben térítjük vissza. Ha a termék értéke a nem megfelelő használat miatt csökken, a visszatérített összeg is csökken. Az összeget ugyanúgy térítjük vissza, ahogyan megkaptuk, kivéve, ha másban egyezünk meg, feltéve, hogy ez nem jár Önnek többletköltséggel.

Fogyasztói kellékszavatosság – Reklamációs feltételek

7.1. Hatály

A jelen rész kizárólag akkor vonatkozik Önre, ha fogyasztónak minősül, és a termékek hibáiért való felelősségünket szabályozza.

7.2. Reklamációs idő

Reklamációt nyújthat be a termékre vonatkozóan, ha a hiba a termék átvételétől számított 2 éven (használt termék esetén 1 éven) belül jelentkezik.

7.3. Felelősségünk a hibákért

Felelősséget vállalunk azért, hogy a termék az átvételkor hibátlan. Különösen vállaljuk, hogy a termék:

  • megfelel a megállapodás szerinti leírásnak, típusnak, mennyiségnek, minőségnek, funkcionalitásnak és egyéb jellemzőknek,

  • alkalmas az Ön által megjelölt célra, amennyiben azt elfogadtuk,

  • a megállapodás szerinti tartozékokkal és használati utasításokkal kerül átadásra, beleértve az összeszerelési vagy telepítési útmutatót is.

7.4. További követelmények, amelyek teljesítéséért felelünk – kivéve, ha ezekről előzetesen tájékoztattuk, és Ön ezt elfogadta:

  • a termék alkalmas arra a célra, amelyre az ilyen típusú termékeket általában használják,

  • mennyiség, minőség, tartósság, kompatibilitás, biztonság tekintetében megfelel a fogyasztók jogos elvárásainak,

  • tartalmaz minden tartozékot és használati utasítást, amely ésszerűen elvárható,

  • minőség vagy kivitel tekintetében megfelel a mintának vagy előzetes bemutatónak.

7.5. Felelősségkorlátozás

Nem vagyunk felelősek:

  • a termék előző használatából eredő elhasználódásért,

  • használt termékeknél olyan hibáért, amely már az átvételkor fennállt,

  • olyan termékek esetén, amelyek minőségmegőrzési ideje lejárt,

  • ha a hibát Ön okozta.

7.6. A hiba bejelentésének határideje

Ön köteles a terméket a lehető leghamarabb megvizsgálni, és a hibát a lehető leggyorsabban, de legkésőbb a szavatossági időn belül bejelenteni. Ha a hiba az átvételtől számított egy éven belül jelentkezik, feltételezhető, hogy a hiba már az átvételkor is fennállt (kivéve, ha a termék jellege másként nem indokolja).

7.7. Javítás vagy csere

Hibás termék esetén Ön választhat: kérheti a termék ingyenes kijavítását vagy cseréjét, kivéve ha a választott megoldás lehetetlen vagy aránytalanul költséges.

7.8. Árleszállítás vagy elállás

Ha a hibát nem javítjuk ki vagy nem cseréljük ki, ha a hiba ismételten jelentkezik, ha a hiba súlyos szerződésszegést jelent, vagy ha egyértelmű, hogy a hiba ésszerű időn belül nem javítható, akkor Ön jogosult árleszállításra vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba esetén nem élhet az elállás jogával.

7.9. A reklamáció módja

Reklamációját a következő módon teheti meg:

  • a termék visszaküldésével a székhelyünkre,

  • előzetes egyeztetés után a termék átadásával a futárnak,

  • ha a terméken, jótállási jegyen vagy honlapunkon más, hibabejelentésre kijelölt személy szerepel, akkor nála.

7.10. Reklamációs követelmények

A terméket olyan állapotban kell átadni, hogy lehetővé tegye a reklamáció indokoltságának ellenőrzését. A reklamációhoz szükséges:

  • a vásárlás igazolása,

  • a hiba leírása és a választott megoldás megjelölése (ez később csak a mi beleegyezésünkkel módosítható).

7.11. Reklamáció kezelése

A reklamációt ésszerű időn belül, legkésőbb 30 napon belül kezeljük. Az eredményről azonos módon tájékoztatjuk Önt, mint ahogyan a reklamációt benyújtotta. Ha nem kezeljük határidőn belül, Ön jogosult elállni a szerződéstől vagy kérhet árleszállítást.

7.12. Költségtérítés

Sikeres reklamáció esetén jogosult a reklamációval kapcsolatban felmerült ésszerű költségek megtérítésére. Ha a reklamációt elutasítjuk, jogosultak vagyunk a visszaküldés költségeinek megtérítésére.

7.13. Reklamációs visszaigazolás

Reklamációja során írásos visszaigazolást adunk az érvényesítés időpontjáról, tartalmáról, a választott megoldásról, valamint a reklamáció rendezésének időpontjáról és módjáról.

7.14. Önkéntes jótállás

A törvényes szavatosságon túlmenően további jótállást is nyújthatunk. Ennek feltételeit a jótállási nyilatkozat tartalmazza, amely lehet reklám, címke vagy a csomagolás része. Ebben az esetben jogosult lehet új, hibátlan termék cseréjére vagy javítására is.

Kellékszavatossági igények vállalkozók részére

8.1. Hatály. Ez a szerződési feltétel csak akkor vonatkozik Önre, ha nem minősül fogyasztónak, és a termékek hibáiért való felelősségünket szabályozza.

8.2. Felelősségünk a hibás termékért. A terméket a megállapodott mennyiségben, minőségben és kivitelben szállítjuk Önnek. Ha a minőség és a kivitel nincs meghatározva, akkor olyan minőségben és kivitelben szállítjuk, amely a szerződésből nyilvánvaló célnak megfelel; ellenkező esetben a szokásos célra alkalmasan. Ha a mennyiség csak hozzávetőlegesen van meghatározva, a pontos mennyiséget mi határozzuk meg. Ha a kárveszély átszállásának időpontjában a termék hibás, azért felelősek vagyunk. Ez nem vonatkozik azokra a hibákra, amelyek a szerződéskötéskor a szokásos figyelemmel felismerhetők voltak.

8.3. Felelősség kizárása. Nem vállalunk felelősséget:

8.3.1. Az alacsonyabb áron értékesített termék hibáiért, amelyek miatt az ár csökkentésre került, 8.3.2. A termék szokásos használata következtében bekövetkezett elhasználódásáért, 8.3.3. A használt termék azon hibáiért, amelyek az átvételkor a használat vagy kopás mértékének megfelelnek, 8.3.4. Olyan termékek hibáiért, amelyek természetükből adódóan gyorsan romlanak vagy fogyaszthatók, 8.3.5. A termék hibáiért, ha azokról Ön az átvétel előtt már tudott, 8.3.6. Olyan hibákért, amelyeket Ön maga okozott.

8.4. Határidő a kellékszavatossági igény érvényesítésére. Ön köteles a terméket a lehető leghamarabb megvizsgálni, és meggyőződni annak tulajdonságairól és mennyiségéről. A hibák miatti igényét késedelem nélkül kell érvényesítenie, legkésőbb 6 hónapon belül, rejtett hiba esetén 2 éven belül attól a naptól számítva, amikor a termék átadásra került. E határidő után az igény elévül.

8.5. Jelentős szerződésszegés esetén Önt megillető jogok:

8.5.1. Új, hibátlan termék szállítása vagy a hiányzó termék leszállítása, 8.5.2. A hiba kijavítása, 8.5.3. Árleszállítás, 8.5.4. Elállás a szerződéstől.

A szerződés jelentős megszegésének minősül, ha a hiba olyan, amelyről nekünk a szerződéskötéskor tudnunk kellett, hogy Ön ilyen esetben nem kötötte volna meg a szerződést. Más esetekben a szerződésszegés nem minősül jelentősnek. Ha Ön nem közli választását, azokat a jogokat gyakorolhatja, amelyek nem jelentős szerződésszegés esetén illetik meg.

8.6. Nem jelentős szerződésszegés esetén Önt megillető jogok:

8.6.1. A hiba kijavítása, 8.6.2. Árleszállítás.

Ha nem közli választását, a hibát mi javíthatjuk ki, pótolhatjuk a terméket, vagy leszállíthatjuk a hiányzó részt. A választott jog későbbi módosítására nincs lehetőség beleegyezésünk nélkül.

8.7. Elállási jog és új termék szállításának kizárása. Ha Ön nem tudja a terméket olyan állapotban visszaküldeni, ahogy azt átvette, nem jogosult az elállásra vagy új termék szállítására. Ez nem érvényes, ha:

8.7.1. Az állapotváltozás a hiba megállapítását szolgáló vizsgálat során történt, 8.7.2. A termék használatára a hiba észlelése előtt került sor, 8.7.3. A visszaküldés lehetetlensége nem az Ön hibájából ered, 8.7.4. A terméket Ön még a hiba észlelése előtt eladta, felhasználta vagy szokásos módon megváltoztatta; ha ez csak részben történt, akkor a visszaküldhető részt visszaküldi, a fennmaradó részre pedig megfelelő kártérítést nyújt.

8.8. A reklamáció módja: 8.8.1. A termék elküldésével székhelyünkre, 8.8.2. A termék átadásával az előre egyeztetett helyen és időben megbízott fuvarozónak, 8.8.3. Amennyiben a garancialevél vagy más dokumentum, a termék csomagolása vagy webáruházunk más személyt jelöl ki, akkor annál a személynél.

8.9. A reklamáció követelményei: 8.9.1. Igazolni kell, hogy a terméket nálunk vásárolta, 8.9.2. Meg kell adni, hogy milyen hibát reklamál és hogyan kívánja, hogy a reklamáció rendezésre kerüljön. A választott mód későbbi módosítása csak beleegyezésünkkel lehetséges.

8.10. A reklamáció elbírálása. A reklamációt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül rendezzük. A terméket ugyanúgy juttatjuk vissza, ahogy azt Ön hozzánk eljuttatta. Ha a reklamációt elfogadjuk, a hibák miatti jogok érvényesítésére nyitva álló határidő annyival hosszabbodik, amennyi ideig a reklamáció elbírálása tartott.

8.11. A reklamáció költségeinek megtérítése. Ha a reklamáció elfogadásra kerül, jogosult a hibák érvényesítésére fordított szükséges költségek megtérítésére. Ha a reklamációt elutasítjuk, jogosultak vagyunk a termék visszajuttatásával kapcsolatban felmerült költségeink megtérítésére.

8.12. Különleges minőségi garancia. A jogszabályban előírtakon túlmenően különleges minőségi garancia is nyújtható, amely a hibás teljesítéssel kapcsolatban a jogszabályban előírtnál kedvezőbb jogokat biztosít. A garancia nyilatkozat (például reklám) útján jön létre, és annak feltételei szerint érvényesíthető. Ha a nyilatkozat szerint a termék egy adott ideig megőrzi működőképességét, akkor jogosult új, hibátlan termék szállítására vagy javítására.

Egyéb rendelkezések

9.1. Visszavételi kötelezettség. A vonatkozó jogszabályoknak megfelelően bizonyos típusú termékek megvásárlása esetén jogosult a vásárlás helyszínén hasonló típusú és használatú termékek azonos mennyiségben történő díjmentes leadására.

 

Ez a webáruház sütiket használ, amelyek hozzájárulnak a megfelelő működéséhez. Szolgáltatásaink használatával Ön beleegyezik a sütik alkalmazásába.

Részletes beállításokÖsszes engedélyezése